هزینه ساخت اپلیکیشن | قیمت طراحی اپلیکیشن

هزینه ساخت اپلیکیشن بستگی به این موضوع دارد که منظور ما از طراحی اپلیکیشن چیست؟ 

طراحی یک اپلیکیشن طیف گسترده‌ای از وظایف مانند: تحقیق و بررسی، ایده‌پردازی و پروتوتایپ، طراحی رابط کاربری، توسعه و برنامه نویسی و راه اندازی و ارزیابی  را می‌طلبد.

بیاید قبل از شروع مبحث هزینه ساخت یک اپلیکیشن کمی در مورد واژه‌ی طراحی صحبت کنیم.

طراحی حل یک مسئله است نه کپی یک محصول!

طراحی در اپلیکیشن حل یک مسئله است نه کپی

هر طرحی در مورد حل یک مسئله صحبت می‌کند، اینکه شما یک محصول جدیدی را ایجاد و یا یک اپلیکیشن را اصلاح می‌کنید، در زبان طراحی شما به حل یک مسئله پرداخته‌اید.

بسیاری از مشتریان ما به آنچه که رقبا انجام می‌دهند نگاه می‌کنند و سعی دارند کاری مشابه آن را انجام دهند.

تعقیب و نگاه کور کورانه به رقبا یکی از استراتژی‌های ضعیف در زمینه طراحی و ساخت اپلیکیشن و حتی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی است، اما تلاش برای حل یک مسئله‌ی مهم می‌تواند بسیار موثرتر از نگاه کور کورانه باشد. 

چرا به اپلیکیشن نیاز داریم ؟

یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی دنیای دیجیتال چند کاناله بودن آن است. ایجاد و حضور موثر در کانال‌هایی که امکان ارتباط با مشتریان بالقوه را فراهم کند یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی به شمار می‌آید.

برنامه‌های تلفن هوشمند را می‌توان یکی از قدرتمند‌ترین ابزار‌های ارتباط با مخاطب دانست، تقریبا هر فرد بزرگسال یک تلفن همراه هوشمند دارد و این بازار همچنان در حال رشد است. این نشان می‌دهد که چرا ما می‌بایست برای کسب و کار خودمان یک اپلیکیشن داشته باشیم.

در ادامه دلایل و مزایای ساخت اپلیکیشن برای یک کسب و کار را به صورت کامل ذکر خواهیم کرد.

  • افزایش رشد فروش
  • مخاطبین همیشه در دسترس
  • ایجاد یک کانال ارتباطی و تبلیغاتی قوی
  • رشد وفاداری مشتریان
  • ایجاد یک منبع تحلیلی ارزشمند
  • مزیت رقابتی 

افزایش رشد فروش

اپلیکیشن یک کانال جدیدی است که از طریق آن می‌توانید سود شرکت را افزایش دهید؛ بسته به میزان مخاطبین شما، این افزایش می‌تواند بسیار قابل توجه و چشمگیر باشد.

با اعلان‌های تبلیغاتی و تخفیف‌های خاص بر روی اپلیکیشن می‌توانید کاربران فعلی را به سمت اپلیکیشن سوق دهید و مخاطبین جدید را به استفاده از آن ترغیب کنید.

مخاطبین همیشه در دسترس

از دیگر مزایای اپلیکیشن می‌توان به مخاطبین همیشه در دسترس آن اشاره کرد.

یک شخص بدون نیاز به حفظ آدرس اینترنتی یا مراجعه به موتور جستجو می‌تواند به محتوای محصولات شما دسترسی داشته باشد زیرا اپلیکیشن بر روی گوشی شخص نصب و فعال است.

هر کاربر جدیدی که اپلیکیشن شما را نصب می‌کند به گونه‌ای وارد فضای اطلاعاتی شما شده است و این مخاطب پس از نصب همیشه در دسترس شما خواهد بود.

ایجاد یک کانال ارتباطی و تبلیغاتی قوی

از طریق برنامه‌های مختلف، بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند یک راه موفق برای جلب توجه به برند و کسب و کار شما باشند.

با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید به راحتی مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید. 

در حقیقت می‌توان اینگونه بیان کرد که اپلیکیشن یک گام تبلیغاتی برای استفاده از ابزار‌های بازاریابی دیجیتال است، به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از اتفاقات و خبر‌های روز پیشنهاد‌های جذابی برای مخاطبین خود از طریق نوتیفیکیشن ارسال کنید. 

رشد وفاداری مشتریان

زمانی که یک کاربر کتاب، غذا و یا به طور کلی محصولی را از طریق اپلیکیشن شما خریداری می‌کند یک فرصت ویژه برای شما پیش خواهد آمد تا با استفاده از ابزار‌های مارکتینگ مانند تخفیف‌، فروش ویژه و… بتوانید مشتریان فعلی خود را فعال کنید و به اصطلاح آن‌ها را تبدیل به یک مشتری وفادار کنید.

ایجاد یک منبع تحلیلی ارزشمند

با استفاده از اپلیکیشن موبایل می‌توانید اطلاعات مفید زیادی را در مورد تجزیه و تحلیل مخاطبین و مشتریان خود جمع‌آوری کنید.

به عنوان مثال می‌توانید بفهمید که مشتریان شما از کدام محصول بیشتر دیدن می‌کنند یا به کدام دسته‌ی محصولات علاقه بیشتری دارند و اینکه چقدر از زمان خود را در اپلیکیشن صرف می‌کنند.

با استفاده از این داده‌ها و رفتار مخاطبین با اپلیکیشن می‌توانید در بهبود تجربه‌ی کاربری کار کنید تا با شناخت مشتریان خود بهترین عملکرد را برای آن‌ها به ارمغان بیاورید.

علاوه بر این اطلاعات دیگری مانند موقعیت جغرافیایی، سن و علایق مخاطبین را هم می‌توانید به دست آورید. 

مزیت رقابتی 

برخی از شرکت‌ها از پتانسل وب سایت فعلی خود هم به طور کامل استفاده نمی‌کنند چه برسد به اپلیکیشن! حتی برخی از آن‌ها داشتن یک وب سایت برای کسب و کار خود را بی اهمیت و غیر ضروری می‌دانند.

حال که چنین فرصتی پیش روی شماست و در حال حاضر رقابت در این حوزه پایین است می‌توانید با صرف هزینه ساخت اپلیکیشن مختص کار خود، یک مزیت رقابتی نسبت به سایر کسب و کار‌های حوزه‌ی خودتان ایجاد کنید.

بررسی مزایا و معایب فروشگاه ‌ساز و سایت ساز‌های اینترنتی

اگر بتوانید جزو اولین کسانی باشید که در حوزه‌ی خود، از اپلیکیشن به عنوان یک ابزار بازاریابی و فروش استفاده می‌کند مطمئنا موقعیت شما در آینده تقویت خواهد شد. 

در پایان این قسمت باید به این نکته اشاره کرد که در دنیای پر رقابت امروزی لازم است از ابزار‌های موجود جهت افزایش فروش و جذب مشتری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نمونه محتوای تبلیغاتی اپلیکیشن

تعرفه و قیمت طراحی اپلیکیشن موبایل

قبل از پاسخ دادن به سوال بالا بد نیست اشاره‌ای کنیم که اپلیکیشن‌های موبایل به دو دسته مستقل و برنامه‌های تحت وب (PWA) تقسیم می‌شوند که در ادامه اول به هزینه ساخت اپلیکیشن‌های مستقل و سپس به برنامه تحت وب یا PWA خواهیم پرداخت. 

اپلیکیشن‌های مستقل اغلب برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر می‌شوند که هزینه‌ی طراحی هر کدام با توجه به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. 

هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید

هزینه طراحی اپلیکیشن اندروید

اندروید سیستم عامل متن بازی است که در کشور ما توانسته سهم قابل توجهی از بازار را از آن خود کند به همین دلیل ساخت اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید در کشور ما از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

اما هزینه‌ی طراحی اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید چگونه تعیین می‌شود؟

با توجه به کیفیت و عملکرد خاص هر اپلیکیشن، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای ساخت اپلیکیشن اندرویدی در نظر گرفت به عنوان مثال اپلیکیشنی مانند اسنپ با پیچیدگی‌ها و هوش مصنوعی به کار رفته در آن مطمئنا هزینه بسیار بالایی را در برخواهد داشت و در برابر آن اپلیکیشن یک فروشگاه تخصصی که ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاصی ندارد هزینه‌ی نسبتا کمتری را برای کارفرما در برخواهد داشت.

اما به صورت کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که هزینه ساخت اپلیکیشن اندرویدی نسبت به سیستم عامل iOS کمتر خواهد بود.

هزینه طراحی اپلیکیشن iOS

هزینه ساخت و طراحی اپلیکیشن iOS

سیستم عامل iOS دومین سیستم عامل محبوب دنیا به شمار می‌رود و استقبال آن در دنیای امروز بسیار زیاد است اما در کشور ما به دلیل تحریم‌ها قابلیت دسترسی به فروشگاه iOS کمی سخت شده است، به همین دلیل سیستم عامل iOS در ایران نسبت به اندروید از مقبولیت کمتری برخوردار است.

در نهایت هزینه‌ی ساخت یک اپلیکیشن با سیستم عامل iOS نسبت به اندروید بیشتر خواهد بود.

تعرفه و هزینه ساخت وب اپلیکیشن 

وب اپلیکیشن‌ یا برنامه تحت وب با توجه به ساختارشان این روز‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند اگر نمی‌دانید ماهیت وب اپلیکیش چیست و چگونه کار می‌کند پیشنهاد می‌کنم مقاله وب اپلیکیشن چیست و چه تفاوتی با اپلیکیشن دارد؟را مطالعه کنید.

هزینه اپلیکیشن‌های تحت وب با توجه به نوع ساختار به مراتب بسیار ارزان‌تر از اپلیکیشن‌های مستقل خواهد بود و امکان نصب بر روی تمامی سیستم عامل‌ها در این نوع اپلیکیشن‌ها وجود خواهد داشت.

هزیه ساخت وب اپلیکیشن با توجه به عملکرد و کیفیت وب سایت متفاوت خواهد بود شما می‌توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد قیمت از طریق لینک زیر با به صورت رایگان با ما در تماس باشید.

مشاوره طراحی اپلیکیشن

عواملی که بر قیمت طراحی اپلیکیشن تاثیرگذار است

در بالا به این نکته اشاره کردیم که نوع سیستم عامل در قیمت گذاری تاثیرگذار خواهد بود اما به غیر از آن، موارد مهم دیگری هم وجود دارند که قیمت‌گذاری اپلیکیشن را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. 

پس از طراحی ظاهری، اپلیکیشن‌ها یا به صورت Native و اختصاصی برای هر پلتفرم توسعه داده می‌شوند یا با react-native به صورت cross-platform توسعه داده می‌شوند که در حالت cross-platform هزینه‌های کلی کمتر از حالت قبل خواهد شد. 

هزینه‌ی ساخت و طراحی یک اپلیکیشن معمولی با توجه به نوع پروژه و پیچیدگی‌های خاص آن، سطح تخصص و تجربه‌ی طراح و طراحی مجزا برای سیستم عامل‌های مختلف (طراحی اختصاصی برای آیفون، آیپد، اندروید، اپل واچ و… ) تعیین می‌شود.

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند واتس اپ ظاهر بسیار ساده‌ای دارند اما این نوع اپلیکیشن‌ها نزدیک به ۷۰۰ ساعت زمان برای اجرا و توسعه‌ی اولیه نیاز دارند. بنابراین نمی‌توان تمام اپلیکیشن‌ها را با توجه به ظاهر آن‌ها قیمت گذاری کرد.

سخن پایانی

وجود یک اپلیکیشن در کسب و کار‌ می‌تواند رشد قابل توجهی در فروش محصولات هر شرکت به وجود آورد اما صرفا طراحی اپلیکیشن و انتشار آن نمی‌تواند فروش ما را متحول کند بلکه بازاریابی و چگونگی جذب مشتری از طریق اپلیکیشن منتشر شده گام بعدی یک کسب و کار برای موفقیت شما خواهد بود. 

نظر شما در مورد داشتن یک اپلیکیش چیست و اینکه آیا هر کسب و کاری به یک اپلیکیشن مستقل نیاز دارد یا خیر؟

نمونه کار‌های طراحی اپلیکیشن استودیو طراحی نارون

طراحی رابط کاربری ردیفه
طراحی رابط کاربری ردیفه
طراحی رابط کاربری نویان پلاس
طراحی رابط کاربری نویان پلاس
طراحی اپلیکیشن جردن

با عضویت در خبرنامه نارون هر ماه یک ایمیل جذاب در زمینه کسب و کار و طراحی دریافت کنید.

خبرنامه نارون

از سال ۹۱ فعالیت خودم رو در زمینه کسب و کار اینترنتی و وبلاگ نویسی آغاز کردم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی