چرا طراحی سایت با وردپرس در میان مردم محبوب شد؟

وردپرس، شرکت‌های طراحی وردپرس،طراحی سایت با وردپرس، طراحی فروشگاهی وردپرس، قالب‌های وردپرس، طراحی سایت حرفه‌ای وردپرس و… کلماتی هستند که احتمالا زیاد با آن‌ها رو به رو شده‌اید، اما چرا؟ چرا وردپرس تا این اندازه در میان شرکت‌های بزرگ و کوچک محبوب شده است؟ چگونه توانست حجم عظیمی از شرکت‌ها را به سوی خود جذب کند؟ چگونه وردپرس توانست رقبای خود را از میدان رقابت خارج کند؟

در این مقاله به بررسی جواب تمام این سوالات خواهیم پرداخت تا راه رسیدن وردپرس به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد را پیدا کنیم.  

طراحی سایت با وردپرس و مقایسه آن با جوملا و دروپال

وردپرس در سال ۲۰۰۳ توسط فردی به نام مت مولنوگ منتشر شده است. در ابتدای کار به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی به طور رایگان در اختیار همه مردم قرار داده شد تا امکانات خوبی در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار دهد. با گذشت زمان وردپرس متناسب با خواسته‌های کاربران خود امکانات جدیدی را ارائه کرد که باعث علاقه‌مندی هرچه بیشتر آن‌ها شد و روز به روز کاربران بیشتری به وردپرس روی آوردند به گونه‌ای که در سال‌های اخیر به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا از آن یاد می‌شود.

همان‌طور که گفته شد وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کدباز(open source) است که با زبان پی‌اچ‌پی(PHP) نوشته شده‌است و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود که طراحی سایت با وردپرس را برای افراد متخصص راحت‌تر می‌کند.

در دنیای غرق تکنولوژی امروز، شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که از این سیستم برای طراحی سایت استفاده می‌کنند که این روند به سرعت در حال پیشرفت هست. در ادامه نمونه‌هایی از شرکت‌های بزرگ در داخل و خارج از ایران را برای شما نام می‌بریم تا بدانید با یک سیستم راحت و قابل دسترس مانند وردپرس می‌توان موفقیت‌های عظیمی به دست‌آورد.

نمونه‌های طراحی سایت با وردپرس در خارج از ایران:

  • BBC America
  • Microsoft News
  • The Walt Disney Company
  • Facebook Newsroom

نمونه‌های طراحی سایت با وردپرس در داخل ایران:

  • دکتر سلام
  • میهن دانلود
  • دیجی کالا مگ
  • دیجیاتو

دلایل موفقیت وردپرس

در این بخش قصد داریم دلایل موفقیت وردپرس را با یکدیگر بررسی کنیم و جواب این سوال اساسی که چه شد وردپرس توانست رقبای خود را کنار بزند و در میان کاربران و طراحان سایت محبوب شود را پیدا کنیم.

۱ـ وردپرس رایگان و متن باز است.

متن باز و رایگان بودن طراحی سایت با وردپرس

یکی از مزایای مهم وردپرس در زندگی پر هزینه امروزه رایگان بودن آن است. از همان ابتدای کار وردپرس متن باز و به طور رایگان در اختیار طراحان سایت و کاربران قرار داده‌شد تا بتوانند بدون هزینه اولیه زیادی وب سایت مورد نیاز کسب و کار خود را راه اندازی کنند. بهتر است بدانید دلیل رایگان بود وردپرس همان متن باز بودن آن است.

وردپرس با ارائه افزونه‌های متعدد به کاربران این امکان را داد تا بتوانند کارها را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهند و بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی امکانات زیادی را به وب سایت خود اضافه کنند. برخی از این افزونه‌ها به صورت رایگان قابل استفاده برای کاربران است اما افزونه‌های پیشرفته‌تر را باید با هزینه کمی خریداری کنند.

زمانی که از وردپرس برای راه اندازی وب سایت خود استفاده می‌کنید مطمئن باشید بودجه شما هدر نمی‌رود زیرا راه‌حل انعطاف‌پذیر و آزمایش شده‌ای را انتخاب کرده‌اید.

۲ـ وردپرس یک CMS ساده برای افراد مبتدی است.

خوشبختانه شروع کار با وردپرس بسیار ساده و آسان است،‌ حتی اگر شما یک فرد کاملا مبتدی در این زمینه باشید برای راه‌اندازی یک وب سایت کاربردی نیاز به دانش برنامه‌نویسی ندارید. به علاوه اینکه پنل مدیریت(admin dashboard) بسیار قابل درک است و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. 

پس اگر در زمینه طراحی سایت هنوز تجربه زیادی ندارید اصلا نگران نباشید،‌ شما می‌توانید با گشت و گذار در منو‌های وردپرس با بخش‌ها و قابلیت‌های مختلف آن آشنا شوید و در صورت گمراهی، در هر بخش راهنماهایی تعبیه شده که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

۳ـ افزونه‌های وردپرس در طراحی وب سایت شما قدرت و انعطاف‌پذیری زیادی می‌بخشند.

هسته وردپرس ویژگی‌های مهمی را ارائه می‌دهد اما بسیاری از سایت‌ها عملکردهای بیشتری نیاز دارند،‌ در این هنگام افزونه‌ها وارد می‌شوند زیرا این ابزارها می‌توانند طراحی سایت وردپرسی و عملکرد سایت شما را با سهولت تنظیم کنند.

نقد و بررسی اپلیکیشن فیدیبو

تا کنون بسیاری از این افزونه‌ها ارائه شده و اغلب آن‌ها به صورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار داده شده‌اند تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

در حالی که افزونه‌ها بسیار جذاب و کاربردی هستند، شما احتمالاً فقط به تعدادی از این افزونه‌ها برای استفاده در وب سایت خود نیاز دارید. فقط افزونه‌های مورد نیاز خود را نصب کرده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از عملکرد تکراری انجام دهید. افزونه‌های تکراری می‌توانند منجر به تداخل عملکردهایی شوند که به نوبه خود می‌توانند به سایت شما آسیب برسانند.

۴ـ ویژگی های امنیتی وردپرس آرامش ذهن را فراهم می‌کند.

طراحی سایت و امنیت وردپرس

تفاوتی ندارد یک وبلاگ شخصی طراحی می‌شود و یا یک وب سایت بزرگ فروشگاهی، در هر دو صورت افراد لازم دارند از امنیت وب سایت خود مطمئن باشند. این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که هیچ سیستمی ۱۰۰٪ ایمن نیست اما وردپرس تا جای ممکن امنیت اطلاعات و محتوا وب سایت شما را تضمین می‌کند.

اگر امنیت اولیه‌ی وردپرس برایتان کافی نیست می‌توانید یکی از افزونه‌های امنیت برتر مانند Wordfence Security استفاده کنید و امنیت وب سایت خود را بالاتر ببرید. این موضوع را به یاد داشته باشید بیشتر موارد نقض امنیتی به جای خطای CMSها ناشی از خطای انسانی هستند، بنابراین برای بهبود امنیت وردپرس در سایت خود حتماً در نظر داشته باشید اقدامات احتیاطی اولیه و ساده را انجام داده‌ باشید.

۵ـ وردپرس به شما در بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک می‌کند.

سئو در وردپرس

اغلب کسب و کارهایی که به فکر راه اندازی وب سایت هستند هدفشان جذب مشتری و دیده‌شدن است. یکی از راه‌های دیده شدن جدا از تولید مطالب جذاب و جالب، تمرین بهینه‌سازی موتورهای جستجو و یا همان سئو است. 

داشتن سئو مناسب باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جستجوگر مانند Google در صدر نتایج به دست‌آمده قرارگیرد، دقیقا همان چیزی که امروزه همه به دنبال آن هستند تا بازدید و کاربران وب سایت خود را افزایش دهند.

همان‌طور که گفته شد وردپرس در این زمینه به خوبی عمل کرده و وب سایت‌هایی با سئو مناسب تولید می‌کند، البته مانند موضوع امنیت در بخش سئو نیز افزونه‌هایی ارائه شده تا سئو وردپرس شما را بهبود ببخشد. ما Yoast SEO را به دلیل سهولت استفاده و وسعت ویژگی‌های آن به شما توصیه می‌کنیم.

اگر هنوز آشنایی کامل با سئو ندارید در این مقاله به طور کامل در مورد سئو و موارد تاثیرگذار بر روی آن به طور کامل توضیح داده شده است. 

۶ـ وردپرس پشتیبانی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی در طراحی سایت با وردپرس

پشتیبانی برای هر سیستم یا نرم‌افزاری لازم است حتی وردپرس که یادگیری و استفاده از آن به نسبت آسان است. مخصوصا اگر افرادی برای اولین بار در حال استفاده از وردپرس باشند نیاز بیشتری به پشتیبانی پیدا می‌کنند در نتیجه وردپرس به دلیل حجم زیاد کاربرانی که دارد سعی کرده است افراد زیادی را برای راهنمایی درست این کاربران قرار دهد.

حرف آخر درباره طراحی وب سایت با وردپرس

بیش از یک دهه است که این CMS متن باز وجود دارد و یک جامعه پررونق و پرشور از کاربران را به خود جلب کرده است که تضمین می‌کند تا جای ممکن ایمن، انعطاف‌پذیر، کاربردی و به روز بماند. همه افراد می‌توانند با یادگیری و استفاده از وردپرس برای خود یک کسب و کار راه بیاندازند و یا کسب و کار خود را به آسانی ارتقا دهند.

در دنیای پیچیده امروز وردپرس مانند راهی فرعی و آسان است که ما را سریع‌تر به خواسته‌های خود می‌رساند اما لازم است فوت و فن‌های لازم را یاد بگیرید تا در این مسیر فرعی پیشتاز باشید و به کسب و کار خود رونق ببخشید.

شما تا کنون از وردپرس استفاده کرده‌اید؟ نظر شما درباره طراحی سایت با وردپرس چیست؟ خوش‌حال می‌شویم اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید و یا با فوت و فن‌های وردپرس آشنا شده‌اید با ما و مخاطبان عزیز در میان بگذارید تا از اطلاعات و دانش یکدیگر استفاده کنیم.

با عضویت در خبرنامه نارون هر ماه یک ایمیل جذاب در زمینه کسب و کار و طراحی دریافت کنید.

خبرنامه نارون

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی